05 april 2012

Zie het Lam...

Openbaringen 5: 12 En zij zeiden met luide stem: Het Lam Dat geslacht is, is het waard om de kracht te ontvangen, en rijkdom, wijsheid, sterkte, eer, heerlijkheid en dankzegging.

Indrukwekkend filmpje over de kruisiging gezien vanuit het oogpunt van Simon van Syrene (de kruisdrager) en zijn zonen (die later ook tot geloof komen, zoals in de Bijbel staat)


Galaten 2: 20 'Ik ben met Christus gekruisigd; en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij; en voor zover ik nu in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, Die mij heeft liefgehad en Zichzelf voor mij heeft overgegeven.'

WAT EEN GENADE!!


Lang geleden hing Hij
tussen hemel en aarde
onschuldig, schuldig bevonden
door God en mensen
om mijn zonden.

Om mijn zonden
kwamen de striemen
neer op zijn rug telkens
weer tot bloedens toe, Heer
ik kan het niet begrijpen

Ik kan het niet begrijpen
als ik naar mijzelf kijk
ik zou mijn kind nooit geven
om te boeten voor
de schulden van een ander.

Als ik naar mijzelf kijk
en eerlijk ben zie ik hoe
vaak ik Uw liefde krenk door
mijn naaste niet lief te hebben
mijn eigen eer zoek

Help mij Heer om
in dankbaarheid kind van U
te zijn, mijn naaste
lief te hebben zoals U
mij lief hebt.

Ina van der Welle


4 opmerkingen:

  1. Prachtig lied, Marjolein. Laten we onze blik op Christus gericht houden!
    Goede feestdagen!

    Gr. Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, wat mooi en inderdaad erg indrukwekkend! Bedankt voor het delen, ik ga hem absoluut nog een keer bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het prachtige gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi filmpje is dat zeg! Ik heb met ontroering zitten kijken. Ik heb hem gedeeld op Facebook zodat nog meer mensen hem kunnen zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-