03 april 2012

Bakken met kinderen: Opstandingsbroodjes

Deze  'Opstandingsbroodjes' heb ik vorig jaar ook gemaakt en ik zag ze dit jaar ook op deze blog weer (klik voor foto's op de link). Erg makkelijk en leuk om te maken. Je koopt croissantdeeg in blik en snijd een driehoek (vaak is er al een kartelrandje in het deeg gemaakt om te snijden) eruit. Dan rol je een marshmallow (spekje) door een beetje zachte boter heen en je rolt het daarna door de suiker en kaneel. Dan leg je de marshmallow op het croissantdeeg en dan vouw je het deeg er HEEL GOED overheen. Er mag geen enkel kiertje meer openstaan, anders komt de gesmolten spek daaruit.

foto van: www.womenlivingwell.org


Je legt aan de kinderen uit dat ook de Heere Jezus in het graf is begraven. Daarvoor werd hij gebalsemd en in doeken gewikkeld.

Daarna gaan de broodjes zo'n 10-15 minuten in de oven en als ze afgekoeld zijn maak je ze open en....ze zijn leeg!!

Je legt uit aan de kinderen dat dat ook gebeurde toen de Heere Jezus opstond uit het graf. Het graf was leeg. Jezus heeft de dood overwonnen!

4 opmerkingen:

  1. Ha Marjolein,
    Bedankt voor de leuke tip, ik hoop het morgen op school te gaan doen. En de collega van mijn man vroeg er ook direct naar voor zijn kinderen, dus erg gewaardeerd!
    Groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wát een leuk idee! Een goede uitleg van het Bijbelverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Korte update: uitgeprobeerd op school en gelukkig ging het bij zo'n 2-3 broodjes goed. Het verrassingseffect was groots!
    Helaas ging het brandalarm af, doordat uit de meeste broodjes toch marshmallow was gekomen en de heerlijke karamel gauw zwart gekleurd was LOL.
    Ik denk dat het in een klas gewoon lastig is om alle kinderen te controleren, maar het was de moeite waard. Ik hoop dat het een goede herinnering voor de kinderen wordt (veel worden thuis niet christelijk opgevoed) en dat het ze helpt om te herinneren wat met Pasen centraal staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je update, Annemieke. Leuk om te lezen. Helaas waren er dan idd een aantal broodjes niet helemaal dicht. Heb iets dergelijks een keertje gehad toen ik met de kinderen op school koekjes bakte. Uiteindelijk iedereen een homp deeg mee naar huis gegeven, met de opdracht ze daar maar te bakken. Wat zullen de ouders raar opgekeken hebben, haha. groetjes weer en een gezegende week gewenst! Marjolein

      Verwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-