23 november 2011

Popcorn poffen

Bijna elke week pof ik wel een keer popcorn voor mijn meiden en ze zijn er dol op. Toch weten veel mensen (in mijn omgeving in ieder geval) niet hoe je zelf popcorn poft. Ze kopen van die zakjes voor in de magnetron of ze kopen kant en klare zakken popcorn. Daarom een uitleg hoe je zelf makkelijk (en vooral goedkoop;-)) popcorn kunt poffen.

Doe een dun laagje zonnebloemolie in een pan met dikke bodem of een hapjespan en zorg dat de hele bodem bedekt is met dit dunne laagje. Zorg dat je een passend deksel hebt. Verhit de olie en strooi een laagje maiskorrels (supermarkt, chipsafdeling 0,79 cent voor een hele zak en daar kun je héél veel popcorn van poffen!) op de bodem. Zorg dat de bodem bedekt is met de korrels, maar er moet geen tweede laagje ontstaan, dat is teveel.

Doe het deksel op de pan en de popcorn gaat poffen. Als je iets minder vaak hoort poffen dan zet je het vuur uit en wacht je tot je helemaal geen pof meer hoort. Daarna doe je de popcorn in een schaal en je strooit er zout overheen of suiker of verwarmde suiker (caramel).

Eet smakelijk!!!

4 opmerkingen:

  1. Ja, gek is dat.
    Wij maken bijna alles zelf (koken zelden met e-nummers enzo), maat pocorn deden we tot nu toe wel altijd in de magnetron..

    Dank je wel voor je idee.
    En dat ijsje is ook leuk, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen! Ik gebruik eigenlijk ook altijd zo'n zakje voor in de magnetron ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. onze dochter van 12 vind het ook heerlijk, lekker in de kussens met een bak popcorn een filmpje kijken. Ben benieuwd of zelfgebakken popcorn lekkerder is dan de magnetronvariatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-