16 januari 2012

Vier minuten per dag om helemaal opnieuw verliefd te worden...

Wat is het belangrijk om steeds genoeg aandacht aan elkaar te blijven geven. De liefde vast te houden en te koesteren die er tussen je man en jou is. Ik heb een prachtige tip gelezen op de blog van Ann Voskamp. Je kunt het bericht zelf lezen door op de link te klikken en dan zie je gelijk daarbij haar prachtige foto's. Wat een begaafd mens is die Ann...

Maar ik wil het blogbericht graag vertalen want ik denk dat het erg belangrijk is voor diegenen die getrouwd zijn, hoewel je het hele bericht niet letterlijk hoeft te nemen. Het is denk ik vooral belangrijk dat je dagelijks denkt aan onderstaande punten en ze ook uitvoert en dan is het aantal niet zo belangrijk.



Investeer vier minuten per dag in je man om helemaal opnieuw verliefd te worden.

1- Focus je vier keer per dag op de liefde van je leven. Wanneer je naar bed gaat, wanneer jij of hij de deur uit gaat en weer thuiskomt en wanneer je weer naar bed gaat. Raak elkaar aan of zeg iets liefs tegen elkaar wanneer je elkaar passeert op deze belangrijke momenten van de dag. Deze focus zal je liefde vernieuwen!

2- Omhels elkaar vier keer per dag. Kijk elkaar in de ogen en omhels elkaar. Dat is alles. Je zult je één voelen als je dit dagelijks doet.

3- Bevestiging. Probeer je man op vier momenten per dag een bevestiging of compliment te geven. Bedank hem bijvoorbeeld dat hij die dag trouw zijn werk heeft gedaan, of dat hij je heeft geholpen de kinderen naar bed te doen of maak een compliment over een positieve karaktereigenschap bijvoorbeeld. Dit zal jullie meer en meer verbinden en steeds dichter bij elkaar brengen.

7 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een goed voornemen :)Eigenlijk zou je de punten moeten ophangen om er steeds weer aan herinnerd te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is inderdaad een goed voornemen.
    Maar bij ons is het een beetje moeilijk uitvoerbaar.
    Mijn man is vrachtwagenchauffeur en is vanmorgen vroeg vertrokken en zoals het nu staat komt hij zaterdag pas weer thuis.

    We spreken elkaar door de week alleen telefonisch en ja dat voelt toch heel anders.

    Succes met je blog

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marjolein, dat zijn fijne en goede tips zeg! Bedankt! Ik ga nog even lekker op je blog snuffelen, ben hier voor het eerst.

    Thanx - Bless You

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik vind die blog van Ann ook zo mooi!
    En dit berichtje vond ik ook een hele goeie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Punt 1 en 2 lukt altijd wel, maar punt 3 moet nog aan gewerkt worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of je christelijk bent of niet, dit klinkt als prima raad. Mijn man en ik volgen dit instinctief en... we zijn nog steeds verliefd!

    Vooral knuffels en bevestiging zijn belangrijk. Ook mannen hebben bevestiging nodig :)

    Groetjes, Thee Onderweg (theeblog nu met give away!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel fijn om dit even te lezen. Soms heb je weer, zeg maar, even inspiratie nodig. Mooie blog met inspirerende berichten! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-