18 december 2011

Brief van Michelle Duggar aan haar overleden kindje Jubilee


Misschien heb je wel in de krant gelezen dat Michelle Duggar (19 kids and counting) zwanger was van haar 20e kind. Ze heeft dit nieuws vol blijdschap aan de wereld laten weten en velen waren blij met haar, omdat elk kind een zegen is van God en omdat Michelle en Jim-Bob zulke liefdevolle en goede ouders zijn. Ook kreeg ze ontzettend veel nare kritiek. Kritiek die mij zelfs pijn deed. Mensen schreven berichten over haar op internet zo lelijk dat de honden er geen brood van zouden lusten. Ik kijk zo graag naar haar serie '19 kids and counting' op YouTube en heb zo een ongelooflijke bewondering voor deze bijzondere, lieve vrouw. Helaas is dit 20e kindje overleden na 20 weken zwangerschap. Opnieuw kreeg ze veel kritiek te verwerken vanuit heel Amerika en heel de wereld. Maar gelukkig leefden ook veel christenen mee en baden voor dit prachtige gezin. Ze hebben een herdenkingsdienst voor Jubilee Shalom (die naam hebben ze haar gegeven) gehouden en daarbij is deze onderstaande brief voorgelezen door Michelle. Erg ontroerend om te horen. Dit is ook echt haar hand en het kleine handje van Jubilee. Alle mensen kregen een kaartje mee met daarop het voetje van Jubilee, daarop stond: Geen voetje zo klein of het kan een grote impact op de wereld hebben.
Voor alle vrouwen die ooit een kindje hebben moeten verliezen is onderstaande brief bemoedigend en ontroerend om te lezen en natuurlijk voor alle anderen ook.
'k Heb zo een bewondering voor deze moedige vrouw en neem een voorbeeld aan haar manier van leven en haar geloof in de Here Jezus.


Jubilee Shalom Duggar from WMtek Inc on Vimeo.

7 opmerkingen:

  1. Het is altijd heel verdrietig om een kindje te verliezen, wie je ook bent en hoe de omstandigheden ook zijn. Ik vraag me af waar al die mensen zich mee bemoeien, die mensen hebben verdriet! Krijgen ze al die kritiek ook nog es om de oren.
    Fijne blogs heb je de laatste tijd weer geschreven, zet me aan het nadenken, bedankt!
    Gr Sannepan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al heb je 19 kinderen toch kun je er niet een missen.
    Mensen kunnen zo hard zijn.
    Soms hebben mensen 1 kind waar ze niet naar omkijken, en heeft iemand er 19 en zorgt er zo goed mogelijk voor.
    Ik weet uit ervaring dat kinderen een zegen van God zijn (heb er zelf 12 jaar op moeten wachten).

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg dat ze haar kindje verloren heeft...
    Je kunt er geen een missen, hoeveel kinderen je ook hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ook met veel plezier en bewondering naar de Duggars. Ik heb beide boeken van Michelle en Jim Bob gelezen en ben er door geinspireerd geraakt om me meer in het geloof te verdiepen.
    Enorm verdrietig dat zij hun kindje hebben verloren.
    Groeten,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dit filmpje met tranen over mijn wangen geluisterd. Kortgeleden kreeg ik een miskraam met 8 weken. Het was ons 4e kindje en we waren er zo blij mee. Het is zo herkenbaar om te missen wat je bij de anderen wel mag beleven en bij dit kindje niet zult weten. Tot in de hemel, dan pas en daar kijk ik, hoezeer ik ook aan het leven op aarde hecht, nu meer dan ooit naar uit. Dank je voor het plaatsen van de verwijzing, ik had dit zelf niet snel gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk ook graag naar 19 kids and counting. Ik vind haar een fantastische vrouw. Hoe zij 19 kinderen kan opvoeden vind ik prachtig. Commentaar dat ze vaak krijgen vind ik soms ook pijnlijk. Dat ze haar twintigste kindje verloor en daar zo verdrietig om was, gaf aan hoeveel je van al je kinderen kan houden - hoeveel het er ook zijn.

    Een kindje verliezen lijkt me het ergste wat er is. Maar als iemand die vrouwen kan bemoedigen is het Michelle wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik werd er verdrietig van waar bemoeien mensen zich kinderen hebben geen nummer maar liefde van deze mensen...van mij mogen ze 100 als ze willen wetend dat het goeie ouders zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-