03 november 2015

6 favoriete producten {oktober}

De komende maanden wil ik af en toe wat favoriete producten met jullie delen. Dit zijn de 6 favorieten van de maand oktober:


 
Dit is thee van Evelief en dit kreeg ik op mijn kraamfeest. Heerlijke kruidige thee die speciaal gemaakt is voor vrouwen die net bevallen zijn en/of borstvoeding geven. Pas hadden mijn man en ik een high tea en daar werd ook thee van Evelief geserveerd. We konden kiezen uit de leukste theesoorten. Bijvoorbeeld: 'Uit het straatje van Vermeer' of 'La vie est belle' of 'Stress weg'. Allemaal heerlijke en natuurlijke theesoorten.




Deze schoonmaakmiddelen van Method zijn echt super. Ik had op veel Amerikaanse blogs al gelezen over dit natuurlijke schoonmaakmiddel dat ook nog eens lekker ruikt én goed werkt. Ik zag deze staan bij de AH en heb eerst de allesreiniger aangeschaft. En het is echt waar, dit is geweldig spul. Alles glanst en blinkt. De vloerreiniger heeft een soort douchekopje en sprayt een paar meter over je vloer heen zodat je er alleen maar met een natte doek overheen hoeft. De badkamerreiniger is ook geweldig, alleen maar sprayen en dan met een natte doek eroverheen. Zelfs mijn ergste zeepresten gaan ervan weg. Ik heb nog nooit zo snel mijn badkamer kunnen poetsen. Zelf vind ik de grapefruit allesreiniger het lekkerst ruiken. Een subtiele, frisse zomergeur. Maar de vloerreiniger van citroen en gember is ook lekker. Alle producten zijn tussen de 3 en 4 euro bij de AH. Puur natuur en geen schadelijke stoffen. Aanbevolen!!


Pas hebben we deze Panasonic 2500 broodbakmachine aangeschaft. Onze oude broodbakmachine was stuk en het was tijd om een machine te kopen die gewoon betere kwaliteit levert. Dus na veel zoeken op internet deze machine aangeschaft. Heerlijke broodjes komen eruit. Ik bestel mijn meel altijd via www.de-zuidmolen.nl en zo heb ik de ene keer speltbroodjes (kun je met deze machine heel lekker luchtig bakken omdat er een speciaal programma op zit voor speltbrood en glutenvrij brood) en de andere keer rozijnenbrood of zesgranenbrood. Ook maak je binnen 45 minuten pizzadeeg, wat natuurlijk ook erg handig is. Tot nu toe is het een topmachientje ;-)

 
 Ik gebruik vaak kokosbloesemsuiker als vervanger van geraffineerde witte suiker, maar een pot uit een bio-winkel is al gauw vrij prijzig, maar nu hebben ze deze suiker ook bij de Action en zelfs de biologische variant en dat voor de helft van wat je er bij de bio-winkel voor moet geven.


Deze tea-tree-olie is zo ontzettend goed. Ik gebruik het bij muggenbeten, wondjes, schrammen etc. Dit is werkelijk een mooi genezend product uit Gods schepping!



Deze agenda 2015/2016 van Daphne's Diary heb ik gekregen van mijn moeder. Een hele originele agenda met leuke kaartjes, stickers en plaatjes zoals je gewend bent van het Daphne's Diary Magazine. Wat ik erg leuk vind is de toegevoegde lijst voor elke maand waar je in één keer je maand kunt overzien. Misschien zet je daar je verjaardagen in of belangrijke afspraken die maand, maar ik ga hem gebruiken voor mijn maandelijkse menuplanning. De agenda is E 16,95

16 opmerkingen:

  1. Wat fijn om je berichten weer te lezen, Marjolein! Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die broodbakmachine heb ik ook. Hij wordt al 4,5 jaar dagelijks gebruikt en hij doet het nog steeds perfect! Echt een superding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te weten dat hij het na een lange tijd ook nog goed blijft doen. Mijn brood is zoveel luchtiger en mooier nu ik het in deze bbm bak. Hiervoor had ik een AFK.

      Verwijderen
  3. Goede tip, van de kokosbloesemsuiker! Ik ga even een bezoekje aan de action brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd leuk zo'n bezoekje aan de Action ;-) Ik kom zelden met lege handen bij de Action vandaan, haha.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je weer de rust en de tijd hebt gevonden om te Blogger. Als stille mee lezer heb ik je gemist.
    Fijne review. Ik ga vandaag maar eens naar de Action. Kijken naar de kokosbloesemsuiker. Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tips! Ik ontdekte gisteren bij de toko palmsuiker en kon mijn online bestelde pot van € 6,95 geheel vullen voor € 2,60! De toko heeft ook veel goedkope kruiden ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja palmsuiker heeft een beetje dezelfde werking als kokosbloesemsuiker geloof ik. Ik snuffel ook graag bij de toko hoor. Pas een kilo geraspte kokos gekocht voor weinig geld. En de hoeveelheid kruiden is ook fijn. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. De meningen over die suiker zijn heel verdeeld. Of het puur kokosbloesemsuiker is, is de vraag. Kan nl niet voor die prijs, helaas.
    De tea tree had ik eerder moeten weten. In huis, maar nooit gebruikt. En deze week, ja, lees begin november, meerdere keren geprikt door een mug..
    Fijne (dank)dag!
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dan komt de tea-tree-olie goed van pas. Wij hadden vorige week ook nog muggen in huis helaas :(

      Ik heb op de pot gekeken maar kon niets verdachts vinden. Ingrediënt was alleen kokosbloesemsuiker van bio-teelt met Nederlands bio-keurmerk. Dus voorlopig haal ik het nog bij de Action.

      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  7. Hallo Marjolein,
    Leuk om je blogs weer te lezen! Ik druppel altijd een paar druppels tea tree oil in de shampoo van de kinderen, als preventief luizenmiddeltje.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn en gezellig dat je er weer bent.
    Alsnog van harte gefeliciteerd met het kleine meisje.

    Leuke tips. Moet ook een nieuwe broodbak machine! Ga de jouwe eens googelen.

    Met Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de felicitatie, Roos! Ik heb de 2500, maar mijn moeder de 2501. Die is hetzelfde maar heeft bovenop een bakje waar je rozijnen of noten in kunt doen. Is handig, maar bakje is wel erg klein, dus meestal moet je ook nog rozijnen handmatig toevoegen. Panasonic is echt een goed merk voor broodbakmachines. Succes!!

      Verwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-