28 mei 2019

Terug van weggeweest

In 2011 begon ik met bloggen. Heerlijk vond ik het om mijn ideeën over van alles en nog wat met jullie te delen. Dat hield ik jarenlang vol, ondanks verhuizingen en geboortes. Maar uiteindelijk kwamen we in 2016 in een nieuwe kerkelijke gemeente terecht als predikantsechtpaar. Vanaf toen nam de frequentie van bloggen drastisch af. De verhuizing, de grote gemeente waarin we kwamen en ons drukke gezin namen veel van mijn tijd in beslag. In 2017 kreeg mijn man bovendien kanker. We gingen door een moeilijke tijd heen. Er volgden operaties, thuiszorg, MRI-scans en nog veel meer. Achteraf was het een heel gezegende tijd. Vooral geestelijk. Wat hebben we de trouw, goedheid en zorg van de Heere ervaren. Hij was erbij in alle dingen en Zijn zorg was tot in de kleinste details te merken. We verwonderen er ons nog steeds over. Door alle moeilijkheden heen leerden we God steeds meer vertrouwen. We kunnen op Hem aan, Hij leeft en regeert! Gelukkig is mijn man weer hersteld en heeft hij zijn werk als predikant alweer een hele tijd vol energie opgepakt.

De afgelopen twee jaar heb ik herhaaldelijk berichtjes gekregen of gesprekken gehad met mensen die vroegen of ik het bloggen weer op wilde pakken. Het heeft me nooit losgelaten, maar ik was er nog niet aan toe om me weer te zetten tot een aantal avonden per week schrijven, inlezen en wat er allemaal nog meer bij hoort.

Uiteindelijk las ik in mijn stille tijd Titus 2. Dit is een hoofdstuk dat me acht jaar geleden inspireerde om mijn baan in het onderwijs op te zeggen en fulltime (t)huismoeder te worden. Nu las ik het hoofdstuk weer en toen ik bij vers 15 kwam stond er: 'Spreek over deze dingen'. Ik heb het onderstreept in mijn Bijbel en het liet me niet meer los. Uiteindelijk is het nu toch tijd om het inspireren weer voorzichtig op te pakken. Ik deel vooral via mijn Instagram en Facebookaccount 'Pastorieleven'. Af en toe zal ik nog een nieuwe blog schrijven op deze pagina.

Ik hoop dat jullie geduld met me zullen hebben, ik leef namelijk van dag tot dag van genade. Ik doe en schrijf dingen soms te enthousiast, te onervaren of met fouten. Toch hoop ik dat ik voor jullie een 'lerares van het goede' mag zijn, zoals staat in Titus 2:3.

Veel zegen toegewenst in alles.

Liefs Marjolein



20 opmerkingen:

  1. Wat fijn om weer van je te lezen! En wat hebben jullie zo te lezen veel doorgemaakt als gezin. Maar zo bijzonder als de trouw van de Heere door alles heen zichtbaar is. Zelf heb ik geen facebook en instagram, dus ik hoop hier weer af en toe van je te mogen lezen. Veel zegen toegewenst! Groet Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marjolein,

    Ik heb dit weekend je blog ontdekt en al je blogs in een zondag gelezen. Heel veel dingen kan ik toepassen, hier in Uganda waar ik woon. Praktische zaken, recepten maar ook geestelijke zaken. Met een dochter met verstandelijke beperking en 200 kids op het terrein waar ik woon raakt mijn geduld geregeld op,dus wat was ik blij om jouw ervaringen en inzicht te lezen! Ik vond het heel jammer dat het na de laatste blog klaar was, dus wat ben ik blij dat je het bloggen weer voorzichtig op wilt pakken! Heel hartelijk dank voor alles wat je ons meegegeven hebt! Veel succes en sterkte en Gods zegen gewenst!
    Hartelijke groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi om te horen Miranda. Heel bemoedigend. Heel veel zegen toegewenst in alles en een knuffel voor je dochter!

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat weer goed gaat met je man en dat je het bloggen weer hebt opgepakt! Ik vind je blogs altijd heel inspirerend. Ik wens je hier veel succes mee en Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marjolein! Wat fijn dat je er weer.bent en nog fijner: dat het weer zo goed gaat met je man! Je blog is inderdaad altijd heel inspirerend, ik mocht veel van je leren en daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor! Veel zegen gewenst voor jou en je gezin en hartelijke groeten van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, Marjet! Dankjewel en de hartelijke groeten terug!

      Verwijderen
  5. Wat een heftige periode !
    Mooi hoe je beschrijft dat onze Heer met ons in goede en slechte dagen.
    Fijn dat het nu goed gaat.
    Leuk dat je weer gaat bloggen. Succes en een mooie zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stapje voor stapje. Ik vind het fijn als je weer wat schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marjolein, elke week keek ik even of je alweer een blog had geschreven. Viavia had ik gehoord van je man en ik miste je blogs echt, al schreef ik geen berichtje. Ik ben 27 en moeder van 3 kinderen en soms wanhopig opzoek naar 'die' wijze vrouwen. Ik ben heel blij dat je er weer bent ;). Ik wens je Gods wijsheid toe in het schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie en bemoedigende reactie, Annelien! Ik hoop dat je in de toekomst veel aan mijn blog mag hebben, juist ook voor je gezin. Gods zegen toegewenst!

      Verwijderen
  8. Wat fijn dat je het bloggen weer oppakt Marjolein. Ik lees je blogs altijd graag. Heel veel zegen toegewenst voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om een reactie van je te krijgen, Wendy! Jij ook Gods zegen in alles toegewenst!

      Verwijderen
  9. Wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug zeg. Wel erg fijn dat je weer gaat schrijven! Ik lees graag mee. Veel zegen en groetjes, Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je weer meeleest, Lisanne. Gods zegen toegewenst in alle dingen!

      Verwijderen
  10. Wat een heftige tijd hebben jullie gehad zeg.
    Fijn dat je weer terug bent!!
    Wel jammer dat je vooral gaat schrijven via fb en Instagram. Daar ben ik bewust niet actief op. Jammer om jouw berichtjes te moeten missen daardoor.
    Hartelijke groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik las je blog zo graag en haalde er op allerlei vlakken inspiratie uit; ik ben dus erg blij om te lezen dat je het weer gaat oppakken. Vooral qua geloofsopbouw en hoe je een groot gezin runt...
    Ook genoot ik van je interieurplaatjes, jullie hebben zo'n mooie woning!
    Welkom terug. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-