05 november 2012

Recept Kip Hawai

Een jaar geleden gebruikte ik bij het maken van Kip Hawai nog een mix van honig hiervoor. Ons gezin vond het altijd erg lekker, maar sinds ik zo goed als geen pakjes en zakjes meer wil gebruiken, moest ik zelf uitvinden hoe ik Kip Hawai kon maken en dat is gelukt.

Hieronder het recept voor ong. 4 volwassen personen

2 kipfilets
1 prei (mag ook 2) fijn gesneden
1/2 rode paprika in kleine blokjes
Ananasstukjes en ananassiroop
Ketjap manis
Zoete chilisaus (merk tropical vd jumbo heeft geen e-nummers)
gezeefde tomaat
Kipkruiden
Zonnebloemolie
Kaneel
Peper
Rijst

Snijd de kipfilets in kleine blokjes en marineer ze 10 minuten in zonnebloemolie met kipkruiden
Bak de kipblokjes gaar en doe er dan de stukjes paprika en prei bij. Laat een minuut of 10 stoven en kook ondertussen de rijst. Voeg een paar flinke scheuten chilisaus bij de kipfilet en een scheutje ketjap en een scheutje gezeefde tomaat. Voeg een flinke scheut Ananassiroop (van het blik) toe en ong. een halve theelepel kaneel. Laat de saus indikken en als je meer saus wilt doe je er gewoon nog meer chili, ketjap, ananassiroop of gezeefde tomaat bij, je kunt er ook wat water bij doen. Proef goed of de saus niet te scherp (meer ananassap erbij) is of te zoet (meer chili)is en of je de kaneel proeft anders moet je daarvan nog wat extra erbij doen.Voeg als laatste nog wat peper toe en ananasstukjes.

Serveer met rijst en kroepoek, eet smakelijk!!!!

6 opmerkingen:

  1. Van 't zomer ook zoiets gemaakt, toen nog met kip van de BBQ erbij...heerlijk! De ananassiroop doet 't 'm voor een groot deel he? Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik weet wat wij gaan eten vanavond :-), bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er maar ananas bij zit vind ik bijna alles lekker :-) Dank je wel voor dit recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. siroop is ook niet zo goed voor je. Van del monte heb je ananas op sap i.p.v. siroop is veel lekkerder en gezonder!
    gr. Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-