21 juni 2011

Elisabeth George

Toen iemand me aanraadde het boek 'de vrouw naar Gods hart' van Elisabeth George te lezen, had ik nooit kunnen vermoeden wat een impact het zou hebben op mijn leven. Door dit boek heb ik nieuwe inzichten gekregen in hoe te leven voor God, met mijn man en kinderen. Ik raad jullie zeker aan dit boek aan te schaffen.



Ik heb dit boek meerder keren uitgeleend en was zelf verbluft over de inpact die het ook op de levens van mijn vriendinnen heeft. Uit dankbaarheid voor het lenen van het boek kreeg ik van een vriendin een ander boek van haar: God liefhebben met heel je verstand. Ik ben vol goede moed begonnen in dit boek en heb nu het eerste hoofdstuk uit. Het gaat over depressieve gevoelens en negatieve gedachten die vooral vrouwen wel kunnen hebben. Als remedie zegt ze dat je o.a Fillipenzen 4:8 uit het hoofd kunt leren:

8 Verder, broeders, al wat waar is, al wat eerbaar is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat lieflijk is, al wat welluidend is, als er enige deugd is en als er iets prijzenswaardigs is, bedenk dat.

Hier staat in dat je moet bedenken al wat waar is. Dat is haar opdracht voor de komende week. Alles te bedenken wat waar is over jezelf, over God en over zijn Woord. Gedachten als: ik kan toch niks, niemand geeft om me, heeft God me wel echt vergeven etc. zijn gedachten die niet berusten op waarheid. Als we zoeken wat waar is en echt dan zijn we veel minder snel teleurgesteld, depressief en ontmoedigd.
Ik heb deze tip ter hand genomen en ik moet eerlijk zeggen dat het goed is hier bij stil te staan en te bedenken wat waar is. Ik raad jullie ook zeker aan dit boek te lezen.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je het over deze boeken hebt. Ze liggen allemaal op mijn tafeltje. Ik heb er heel veel aan gehad. Vooral aan dat ene boek waar het over die mooie tekst uit Jozua gaat: Wees sterk ... Ik ben het met je eens dat deze boeken je veranderen. Je krijgt een ander zicht op jezelf, op het moederschap, huishouden enzo.
    En ja, door jouw blog ga ik nu opnieuw beginnen in één van haar boeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-