05 april 2016

Getuigenissen (vanuit de Joden) die hoop en verwachting geven


De laatste tijd word ik erg bemoedigd door getuigenissen van Joden die de Messias, Jezus Christus, gevonden hebben en in Hem zijn gaan geloven. 

Er zijn veel dingen aan de hand in de wereld. En te midden van alles wat gebeurt, vind ik het een groot wonder dat er zoveel Joden terugkeren naar het land Israel. Vervult God nu Zijn beloften voor het volk van de Joden? Het is in ieder geval heel bijzonder dat steeds meer Joden tot het inzicht komen dat Jezus de Messias van Israel is. Wat me opvalt in hun getuigenissen is dat door veel Joden gedacht wordt - wat hun vaak door hun rabbi's is geleerd - dat het Nieuwe Testament antisemitisch is en vooral Rooms-Katholiek en eigenlijk heidens. Het is hun vaak verboden het Nieuwe Testament te lezen. Op het moment dat ze het Nieuwe Testament toch gaan lezen, slaan ze vaak van verbazing achterover als ze direct aan het begin lezen: "Het geslachtsregister van Jezus Christus, de Zoon van  David, de Zoon van Abraham'' (Mattheus 1:1). Is Jezus een Jood, één van ons? is de veelgehoorde gedachte en als ze verder lezen beseffen ze dat er niets Joodser is dan het Nieuwe Testament en de Messias die als eerste voor de Joden kwam en daarna voor de heidenen.


Op de site 'One For Israel' kun je meer over dit onderwerp lezen en zeer veel getuigenissen bekijken via hun youtube-kanaal 

Hier alvast een paar bemoedigende getuigenissen





1 Korinthe 1:24


 Maar voor hen die geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, prediken wij Christus, de kracht van God en  de wijsheid van God.




2 opmerkingen:

  1. Hallo Marjolein, ik ben Esther.
    Ja, ik ken die site, hoe we kunnen lezen en/of kijken naar Joodse getuigenissen. Geweldig mooi.
    Deze is ook met Nederlands ondertiteld. Ik zal het onderaan neerzetten.

    Ik geloof niet alles wat er momenteel geleerd wordt over Israël, daarom was ik ook blij dat we het eens van hun kant zien en lezen. Geweldige getuigenissen.
    Ik zal de link hier neerzetten. http://www.jewishtestimonies.com/nl/

    Marjolein, fijne avond en hartelijke groeten van mij, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,.
    Ik zou je iets willen vragen. Gr liesbeth Noorthoek flupland

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-