10 december 2012

Daphne's Diary: een prachtig magazine!

Als je al weleens een Daphne's Diary gelezen hebt hoef je niet verder te lezen, want dan weet je al hoe leuk dit magazine is, maar als je er nog nooit van hebt gehoord dan moet je beslist verder lezen.

Als je houdt van een landelijke of brocante woninginrichting dan kijk je misschien weleens in bladen als Ariadne At home of Landelijk Wonen of dergelijke bladen (via de bibiliotheek kun je die gratis lenen...bespaartip ;-))

Nu vind ik het altijd leuk om dergelijke bladen in te kijken, maar ik miste vaak iets. Je kunt leuke wooninspiratie opdoen, maar als je het uit hebt dan...ja...dan heb je eigenlijk nog niks. Herken je dat?

Nu kreeg ik een jaar geleden van mijn moeder een Daphne's Diary en wat heb ik genoten van het blad. Het is gewoon een gezellig blad, echt voor vrouwen. Het is net of je een leuke blog leest, maar dan afgedrukt. In Daphne's Diary staan dagboekstukjes vol herkenbare verhalen van Daphne, heerlijke recepten (op kaartjes afgedrukt die je eruit kunt halen voor in je receptenmap), heel veel zelfmaakideetjes, prachtige foto's van huizen of hotels met brocante of landelijke inrichting, tips voor dagjes weg en nog veel meer. Het is echt een heel gezellig blad en of dat nog niet alles is, zijn er in de Daphne veel 'cadeautjes' verstopt. Een blad met stickerlabels voor op je weckpotten, cadeaulabels, memoblaadjes, prachtig gedecoreerde blaadjes met niks erop, zodat je die kunt gebruiken als inpakpapier, ansichtkaarten die je uit kunt scheuren, kalenders en nog veel meer. In elke nieuwe Daphne zitten wel weer een aantal nieuwe dingen.

Het is wel een prijzig blad: 6,95, maar je krijgt er veel voor terug. Ik heb het blad nu een aantal keer gekregen van mijn moeder en de laatste Daphne heb ik zelf gekocht (jaja, eerlijk uitgespaard van mijn huishoudgeld, haha) en er stonden weer zulke heerlijke recepten en ideetjes in. Bijvoorbeeld een aantal zelfmaakideeen voor kerstpresentjes voor buren of familie, zoals een weckpotje gevuld met chocolademelkpoeder of bijv. een weckpot met gouden draaideksel waar je op het draaideksel een kerstmeisje of hertje oid lijmt en dan de weckpot vult met water en glycerine en wat glitters erbij. Nou je draait het deksel erop en dan heb je zo'n sneeuw-glitterbol (weten jullie wat ik bedoel ;-)). Of bijv. tips om zelf potpouri te maken of badzout etc.

Alle labels, kaarten ed die bij het blad inbegrepen zitten hebben een vintage, victoriaanse look. Erg leuk.

Klik op deze link voor meer info over het blad. Je kunt het blad nu kopen in veel woonwinkels en ook zag ik het pas bij de Jumbo staan, dus waarschijnlijk krijgt het steeds meer landelijke bekendheid.

En even voor de duidelijkheid: ik heb geen aandelen in dit magazine, dat ik er zo'n reclame voor maak, maar ik vind het gewoon een erg leuk blad en zo hééél af en toe mag je jezelf er best mee verwennen, vind ik ;)

Hieronder een aantal pagina's uit Daphne's Diary zodat je een indruk krijgt van de vormgeving van het blad.





8 opmerkingen:

  1. Oh, ziet er leuk uit en zoals je het beschrijft klinkt ook goed. Ik zal er eens naar uitkijken.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tip! Ik had er nog nooit van gehoord, maar zal eens kijken of ik hem ergens zie staan. Ook handig om te onthouden voor een kado-idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk Marjolein. Ik heb het nog nooit gezien en ik ga er eens naar op zoek. Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marjolein, ik ben vandaag maar eens even in het dorp gaan kijken of ze het blad hadden. En jawel hoor! Dus ik heb het gekocht en al ff doorgebladerd. Vanavond ff verder lezen maar ziet er echt heel mooi en leuk uit.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig! Ik zag het blad afgelopen zomer in een tijdschriftenwinkel in Nederland staan, maar heb 't niet mee genomen, omdat ik het voor 'zomaar' gewoon te duur vond; en dan zie ik het nu bij jou voorbij komen, leuk!
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat ziet er echt heel leuk uit Marjolein!! Bedankt voor het delen van deze tip hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o leuk, ben bijna jarig, kan ik iemand tippen..;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tip! Ik ben zelf geabonneerd op de Eva, maar dit lijkt mij ook een erg leuk blad. Ik zal het eens in de gaten houden of ik het hier in de winkels zie liggen.

    Verder mijn compimenten voor jouw blog. Ik kwam hierop terecht omdat ik aan het zoeken was naar het hoe&wat van de adventskalender. Het lijkt mij erg leuk om dit eens met/voor de kinderen te doen maar wist niet zeker of je dit wel kunt 'doen' als je christelijk bent. Na alle reacties gelezen te hebben ben ik er voor mezelf over uit dat het zeker kan, vooral met mooie bijbelteksten en prentjes erbij. Bedankt!

    Hartelijke groet,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Je reactie stel ik erg op prijs