17 oktober 2012

Al weleens gehoord van Beth Moore?

Pas was ik in een Christelijke boekhandel en ik zag daar een dagboek liggen waarvan de voorkant me heel erg aansprak. Helemaal mijn stijl, zo'n brocante voorkant. Maar toen er erin bladerde werd ik helemaal blij, want ook de inhoud leek me erg aan te spreken. Het dagboek was van Beth Moore en heet: 'Hart voor God' 90 dagen in Davids voetsporen. Hele praktische dagboekstukjes, duidelijk voor vrouwen geschreven. Een aanrader dus!

 
Later zocht ik wat meer informatie over deze vrouw op internet en kwam ik via YouTube een mooie Bijbelstudie van haar tegen (in 6 delen). De Bijbelstudie ging over angst, iets wat elke vrouw wel kent denk ik. Het was een mooie, ernstige, leerzame en soms hilarische Bijbelstudie, dus iedereen die Engels kan en soms last heeft van angst raad ik aan eens even te kijken naar het filmpje hieronder. Dit is deel 1 van de 6.




8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de link, ga hem 1 dezer dagen eens beluisteren.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boek is echt mooi Marjolein. Ik heb hem van de bieb geleend en vond hem zo mooi dat ik hem voor mijn verjaardag heb gevraagd. ( Ik hoop hem dus maandag te krijgen).
    Fijn weekend, groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, ik had pas ook een stukje van Beth Moore op een van mijn weblogs gezet. Moet je maar eens lezen :)
    http://managervanhetgezin.blogspot.nl/2012/07/vraag-van-de-week-21-bijbelstudie-voor.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een bevlogen mens. prachtig. Ik kan zelf ook heel erg genieten van Joice meyer. Ken jij haar? De laatste tijd heb ik al heel veel mogen leren van deze "zussen". Fijn hè, dat we dezelfde Vader delen, die ons altijd zal sterken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie Blog, wel wat zoet hier en daar......kijk en reageer eens ( wel doorsnuffelen) op www.pastoralegedachten.blogspot.com

    Alle goeds, Zijn zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marjolein,

    bedankt voor het plaatsen van dit bemoedigende bericht.
    Het heeft mij veel laten zien de afgelopen week. Angsten waar God wil dat ik over heen kom. Hij, De Allerhoogste, heeft dit willen gebruiken om mij te leren. Ik kan alleen maar verwonderd achter blijven over Zijn leiding en zorg voor de kleinen in genade.
    God leidt wonderlijk wel, en Hij weet precies wat we nodig hebben. In deze was het een blik in mijn angst en een blik omhoog. Bemoediging voor de strijd! Daar waar de strijd gevoerd moet worden, laat God mij altijd bemoedigen voor de strijd. Dus de strijd zal komen, daar ben ik zeker van, maar ik ben ook zeker van Zijn zorg voor mij in deze strijd. Jozua 1 vers 5.
    Ik zal met u zijn, Ik zal u niet begeven (in de steek laten) en zal u niet verlaten.
    nogmaals dank dat dit op je hart was om het te plaatsen, God heeft het willen gebruiken.

    Liefdevolle groet,
    Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te lezen, Jeannet! Wat een troost dat God met ons is in de strijd!!

      Verwijderen
  7. Hallo Marjolein,

    Al snuffelend op internet ben ik op jouw site terecht gekomen en ik heb deze inmiddels aan mijn 'favorietenlijstje' toegevoegd. Naar aanleiding van je blog genaamd "Al weleens gehoord van Beth Moore?" ben ik naar de Christelijke boekhandels in de stad gegaan (er zitten er 2 in Gouda) om een exemplaar voor mij én een exemplaar voor mijn moeder te kopen. Ik vind de kaft van het boek er ook schattig uit zien met die brocante bloemenlook. Binnenkort hoop ik in dit boek te beginnen. Momenteel lees ik het boek (en het dagboek) 'Een vrouw naar Gods hart' van Elizabeth George. Misschien een leuke tip voor jou of ken je dit boek en het dagboek al ?

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen

Je reactie stel ik erg op prijs