19 maart 2012

Verras je man eens op deze romantische manieren...

Als je met elkaar getrouwd bent en samen een druk leven hebt kan er soms sleur in de relatie komen. Alles gaat zoals het altijd gaat. Maar zo af en toe is het goed dat die sleur onderbroken wordt door een leuke verrassing. Je verzint en doet iets heel speciaals voor de man van je dromen. Je laat zien dat je van hem houdt, omdat hij (na God) het belangrijkste is in je leven.


Hieronder een aantal ideeën om je man te verrassen op een leuke manier. De meeste ideeën heb ik van deze site

-1- Ga thuis in de woonkamer picknicken met je man. Als de (evt) kinderen naar bed zijn, leg je een mooi kleed op de grond. Doe je kaarsen aan en zet je een picknickmand met lekkers op het kleed. Zorg voor mooie bordjes, een wijntje etc. Zorg ervoor dat het sfeervol is. Na de picknick kun je lekker samen een mooie film kijken.


-2- Als je vaak de lunch voor je man klaarmaakt, doe dat dan eens extra bijzonder. Knoop een rood lint om zijn broodtrommel. Doe in zijn broodtrommel een extra lekkere lunch en leg er een mooie liefdesbrief bovenop, of bijvoorbeeld de tekst van jullie favoriete liedje of een mooie foto van jullie samen of van jou alleen.


-3- Nog meer tips om je man op zijn werk te verrassen: Blaas ballonnen op met helium en doe in elke ballon een papiertje met iets liefs erop. Hij moet de ballonnen lek prikken voordat hij de boodschap kan lezen. Erg leuke verrassing. Ik heb mijn eigen man pas ook op die manier verrast en hij vond het erg leuk. 
Ballonnen met een lieve boodschap in elke ballon en een cadeautje
Je kunt ook foto's van de kinderen en jezelf laten maken en die in een lijstje doen en hem cadeau geven voor op zijn bureau (als hij achter een bureau zit ;-))
Of vul bijv, een mand met allerlei lekkers en lever het af (of laat het af leveren) bij zijn werk.


-4-Is er iets wat je man hééél leuk vindt om te doen en jij niet? Verras hem dan eens door mee te doen aan een activiteit die hij heel leuk vindt.
Bijv: Als hij houdt van modelvliegtuigjes, koop twee tickets voor een airshow van modelvliegtuigjes.
Als hij houdt van sport kijken, ga dan samen met hem een avond sport kijken én doe enthousiast.
Als hij houdt van kamperen, geef hem dan bijvoorbeeld een nieuwe slaapzak cadeau. 
Als hij houdt van boeken verzamelen, neem hem dan eens mee naar een boekenbeurs.
Als hij houdt van bepaald eten en jij absoluut niet, trakteer hem dan eens op een etentje bij een restaurant met zijn lievelingseten (dat zou bij ons absoluut een visrestaurant zijn ;-))
Je snapt de bedoeling denk ik wel van de bovenstaande voorbeelden. Zet je jezelf eens aan de kant en bedenk wat je man belangrijk vindt.


-5- Koop een pakje roze post-its (plakbriefjes) en schrijf op elke post-it een toepasselijke tekst, die je vervolgens plakt op iets in huis.  Op de wereldbol/atlas, landkaart, tomtom kun je bijvoorbeeld plakken: ik volg je overal! Op het brandalarm plak je: je beschermd ons op zoveel manieren. Plak een briefje op de wc-bril met: Ik ben zo dankbaar dat je deze altijd naar beneden doet. Of op het plafond: Ik kijk altijd naar je op. Op sportattributen: ik houd van je kracht. Op zijn stereo: Wij maken samen mooie muziek. Op zijn hoofdkussen: Wow, ik houd van je! etc.etc. Waarschijnlijk kun je zelf nog vele voorbeelden bedenken.





-6-Maak een herinneringdoos voor je man. Koop een mooi doosje en schrijf op kleine blaadjes waarom je van je man houdt en wat je graag wilt dat hij weet, of waar je dankbaar voor bent in hem. Schrijf bijv. 52 dingen op, dus heb je 52 kaartjes. Doe deze in het doosje en geef het aan je man. Zo kan hij elke week van het jaar een kaartje pakken met iets liefs of bemoedigends erop van jou.


-7- Verras je man met een romantisch weekend weg. Boek een hotel. Regel oppas. Pak koffers in. Neem iets leuks mee bijv. cadeautje, fles champagne oid. Vertel je man een uur van te voren dat jullie weggaan, maar dat de bestemming geheim is...




-8- Bak een heerlijke taart voor je man of maak zijn lievelingsgerecht klaar.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Marjolein,
    Ik heb je blog onlangs ontdekt en vind 'm heel goed! Eén van de betere ... Bedankt voor het delen van zo veel mooie dingen, het inspireert me enorm. We werken als zendelingen in Spanje en ik herken veel van de dingen die je noemt, als gevolg van 'de vrouw van een predikant zijn' (tijdsindeling, prioriteiten stellen, tijd nemen voor je gezin en man, etc.)
    Hartelijke groeten,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Marjolein, er zitten heel leuke bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige lijst, hier kunnen we voorlopig mee vooruit. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marjolein,

    prachtig blog! Ik zat er gisteravond nog eens over na te denken, maar ik denk ook dat het heel belangrijk is om ook goed na te denken dat je de juiste dingen pakt om je man mee te verrassen en blij te maken. Kijk, mijn man is totaal niet romantisch aangelegd (geeft niets, ook daar ben ik voor gevallen! ;) ), dus ik maak hem niet blij met allemaal superromantische briefjes, daar voelt hij zich niet fijn bij. Maar soms geef ik hem onverwachts een ´vrije´ avond. Dan komt hij thuis, heb ik zijn lievelingseten klaargemaakt, lekker toetje, zet ik zijn sloffen al klaar, hoeft hij mij niet te helpen met de afwas (het grootste gedeelte heb ik dan al afgewassen), dan zorg ik dat het boven lekker warm is (we hebben geen tv, maar soms kijkt hij via de pc nog eens een potje voetbal), en laat hem lekker boven avondje voetbal kijken. Halverwege breng ik dan drinken, wat lekkers, en dan weet ik zeker dat hij ´s avonds snorrend als een poes in bed stapt, omdat hij zo´n fijne avond heeft gehad! Op die praktische manieren doe ik dat, en dat waardeert hij enorm. Dus vrouwen, kijk goed op welke manier je hem ook echt blij maakt, en wat bij hem past!

    Lieve groet,

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je aanvulling Nienke. Je hebt daar helemaal gelijk in. Fijn dat je je man op die manier verrast.

    Hartelijke groet, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi marjolein,

    via via kwam ik op deze blogspot terecht en ik heb genoten van de dingen die je noemt om je man te verrassen. Ik zat eens alle foto's van mijn man op de computer te bekijken en dacht: wauw, wat is hij eigenlijk leuk!! Toen heb ik een foto boek gemaakt van al zijn foto's, met teksten erbij als: "ik waardeer het dat je zo'n goeie vader bent" of "wat voel ik me veilig bij je" Natuurlijk kregen de gekke foto's gekke teksten om het luchtig te houden. Mijn man is nog nooit zo blij geweest met een kado. ik had het boek de titel gegeven: Het grote boek van ik waardeer je!
    't Is leuk om te zien en te lezen dat jij net zo "gek" bent als ik, dat houd een huwelijk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn man is heel romantisch aangelegd en verast mij ook weleens op een romantisch avondje wij hebben 2 dochtertjes van 3 en net 5
    we zijn 12 jaar samen . ik verbaas mij soms dat hij nog romantischer is dan ik
    trouwens leuke ideeën en leuk geschreven groetjes felicia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gister je blog ontdekt. Werkt inspirerend. Met nieuwjaar krijgt hij van mij een doosje met 52 kaartjes...

    BeantwoordenVerwijderen

Je reactie stel ik erg op prijs